sobota, 18 stycznia 2014

Obiad. Couscous royal. Marokańska kasza królów.

Couscous royal to królewski przysmak marokańskich władców i... turystów :) Podglądałam sposób przygotowania w MC i wykorzystałam, prawie w całości, przepis. Danie jest pyszne i mimo, że składa się z 4 osobnych dań, wszystkie przygotowuje się w tym samym czasie. Najdłużej, bo około dwóch godzin, duszą się drobiowe udka z warzywami, ale zapewniam, że warto poświęcić ten czas. 
Składniki i przygotowanie.
Szaszłyki wołowe.
300 g wołowiny extra, pokrojonej w grubą kostkę
płaska łyżeczka cynamonu
dwie łyżki posiekanej natki pietruszki
dwie łyżki oliwy
dwie łyżki soku z limonki/cytryny/
Szaszłyki mogą, ale  nie muszą być zwieńczeniem tego dania. Osobiście jadłam bez i nic nie straciłam.
Wołowina marynowała się, we wszystkich zmieszanych składnikach, w czasie duszenia warzyw. Grillowałam, po 2 minuty, z każdej strony, nabite na metalowe szpadki.
Sos rodzynkowy:
dwie cebule pokrojone w kostkę
filiżanka rodzynek
woda, która przykryje składniki
pół łyżeczki morskiej soli
płaska łyżeczka cynamonu
czubata łyżka masła
Wszystkie składniki przekładamy do rondla z grubym dnem, zalewamy wodą i dusimy pod przykryciem, aż cebula się rozpadnie (u mnie około 30 minut). Sos ma gęstą konsystencję, ale można ją regulować ilością wody.
Duszone warzywa i drobiowe mięso:
3 udka drobiowe, tyle ile chętnych :)
2 cebule pokrojone w piórka
1 mała cukinia, wydrążona i pokrojona w grubą kostkę, 
1 czerwona papryka, obrana ze skóry i pokrojona w grubą kostkę;
1 mały korzeń pietruszki, pokrojony w grubą kostkę
3 małe marchewki pokrojone w grube plastry
ćwiartka białej kapusty, pokrojonej w grubą kostkę
10 pomidorków koktajlowych obranych ze skóry i przekrojonych na połówki
puszka ciecierzycy, odsączonej z zalewy
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka soli morskiej, białego pieprzu, czarnego pieprzu, zmielonego imbiru
Na oliwie podsmażyłam cebulę, dodałam udka i przyprawy i dusiłam pół godziny. Po tym czasie dodałam marchew, pietruszkę i kapustę i zalałam całość wodą. Dusiłam 40 minut ( w tym miejscu pojawia się sitko, na którym jest kuskus, przygotowany zgodnie z poniższą instrukcją). Odlałam szklankę bulionu i wymieszałam w misce z kaszą. Dołożyłam do garnka ciecierzycę, pomidory, paprykę, cukinię, szklankę wody i dusiłam, z sitkiem z kaszą, kolejne 40 minut. 
Kasza kuskus:
opakowanie kaszy (350 g)
łyżeczka soli
4 łyżki oliwy
szklanka wywaru z duszenia warzyw i drobiu
posiekana natka pietruszki
Wymieszałam surową kaszę z solą i oliwą i umieściłam w sitku nad duszonymi warzywami i udkami. Po tym czasie dodałam szklankę wywaru, dobrze wymieszałam i przełożyłam do sitka, które dodatkowo szczelnie owinęłam folią aluminiową. Dusiłam razem z kolejną partią warzyw przez kolejne minuty.
Podanie:
Kaszę wymieszałam z natką pietruszki i ułożyłam kopiec na środku głębokiego naczynia. Na kaszę, kolejno, układałam duszone warzywa, obrane z kości duszone mięso, sos rodzynkowy. W całość wbiłam szaszłyki wołowe i wypełniłam naczynie, wlewając po bokach, wywarem z duszenia.
Smacznego Maroka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)