sobota, 25 stycznia 2014

Flamiche. Francuski przysmak z pora, sera i... ziemniaków.

Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
1 duży por, pokrojony w cieniutkie plasterki
odrobina białego, wytrawnego wina
1 czubata łyżka masła
5 średnich ziemniaków, ugotowanych w łupinkach
2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
200 mature cheddar lub inny dojrzały ser, który się dobrze rozpuszcza, ale nie ciągnie!
4 jajka
4 czubate łyżki kwaśnej śmietany (użyłam 18% z Piątnicy)
8 filecików anchois
sól morska
świeżo mielony pieprz

Por zeszkliłam na maśle z odrobiną soli (raz podlałam winem). Wystudziłam. Do dużej miski starłam, na dużych oczkach, ziemniaki i ser. W drugiej misce wymieszałam śmietanę z jajkami i drobno posiekanymi filecikami. Doprawiłam solą i pieprzem. Do masy ziemniaczanej  dodałam por i wymieszałam z masą jajeczną.
Ciastem francuskim wyłożyłam naczynie do tarty, posmarowane cieniutko masłem. Na 10 minut wstawiłam do zamrażalnika, a właściwie na taras.*
Masę przełożyłam na schłodzone ciasto i zapiekałam 35 minut w 185 stopniach, z termoobiegiem.
Podałam z jogurtem naturalnym, polanym ostrą oliwą.

*Ta czynność jest bardzo ważna. Jeśli wyłożymy farsz, jakikolwiek, na nieodpowiednio schłodzone ciasto, zapewniam, że będzie zakalec.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)