niedziela, 19 stycznia 2014

Tatar z wędzonego łososia, awokado i anchois. Grzanki z guacamole.

200 g wędzonego łososia, pokrojonego w drobną kosteczkę
1/4 awokado, pokrojone w drobną kostkę
4 cebulki dymki, drobno pokrojone 
2 łyżki soku z limonki lub cytryny
odrobina skórki otartej z limonki
5 filecików anchois, drobno pokrojonych
2 łyżki oliwy z anchois
biały pieprz
Pokrojone awokado zalałam sokiem z cytryny i wymieszałam ze skórką. Odstawiłam na godzinę. Po tym czasie delikatnie wymieszałam wszystkie składniki. Podałam z grzankami z guacamole.
Guacamole:
1 awokado
sok z połówki limonki lub cytryny, co lubicie bardziej
pół łyżeczki soli morskiej
1 ząbek czosnku
1 łyżka miękkiego masła, dietetycznie może być z serkiem kozim
2 czubate łyżki grana padano
Dojrzały owoc nacięłam wzdłuż pestki. Przekręciłam w dłoniach, otworzyłam i wyjęłam pestkę. Miąższ, sok, czosnek, sól i masło zmiksowałam w blenderze. Na końcu dodałam grana padano. Posmarowałam kromki bagietki i zapiekałam, aż się zarumienią. 

1 komentarz:

dziękuję za odwiedziny :)