środa, 4 września 2013

francuskie tartaletki ze słodką cebulą, rozmarynem, wędzonym łososiem i smażoną szałwią - śniadaniowy comfort food

Jajka. Takie małe, a tak cieszą. Takie niezbędne... Dzisiejsza propozycja, podejrzana w książce Michela J. Roux "Jajka", to kolejna eksplozja smaku, na maleńkim kawałku ciasta francuskiego... 
Składniki:
4 krążki ciasta francuskiego, wycięłam miseczką o średnicy ok 10 cm
2 cebule, pokrojone w talarki
sól i pieprz
2 łyżki śmietany kremówki

2 łyżki białego wina

2 płaskie łyżki masła

łyżka ostrej oliwy

4 plastry wędzonego łososia
4 małe jajka
8 listków szałwii
1 gałązka rozmarynu

Z ciasta francuskiego wycięłam cztery 10 cm krążki. Cebulę posoliłam i dusiłam, razem z 4 listkami szałwii i i listkami rozmarynu, na maśle, około 30 minut. Dolałam wino i śmietanę i już bez przykrycia dusiłam kolejne 15. Na każdy krążek przełożyłam łyżkę cebuli i zapiekłam 15 minut w 200 stopniach. Na łyżce masła i łyżce ostrej oliwy, usmażyłam sadzone jajka. Na upieczone krążki położyłam plaster łososia i sadzone jajko, ale może być też jajko po benedyktyńsku. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)