poniedziałek, 20 października 2014

Odwrócony omlet biszkoptowy, z gruszką, jabłkiem i tymiankiem

Wróciłam, jak zwykle później niż zamierzałam, z weekendu i zastałam lekki przeciąg w lodówce. W minionym tygodniu celowo ją "czyściłam", bo już czas na wielkie porządki. Niedzielny wieczór nie był problemem, bo wcześniej obżarstwu nie było końca, ale w poniedziałek to już insza inszość. Mimo, że Lidl pod nosem nikomu, nie chciało się ruszyć "czterech liter" i tak oto powstał najlepszy, słodki omlet jaki jadłam. Zdrowy, szybki i taki pożywny, że dopiero po kilku godzinach pomyślałam... 
o następnym ;)


Składniki na 1 porcję:
2 jajka
pół gruszki
pół jabłka
1 gałązka tymianku
łyżeczka płynnego miodu
szczypta soli
odrobina masła
Ustawić grzałkę grilla, w piekarniku, na średnią moc. Gruszkę i jabłko obrać ze skórki i pokroić w plasterki. Rozpuścić masło, dodać miód i skarmelizować owoce, posypane igiełkami tymianku. Białka ubić ze szczyptą soli na puszystą pianę. Pod koniec dodać żółtka. Wlać masę na owoce i smażyć minutę. Przełożyć patelnię do piekarnika na najwyższą półkę i piec około 3 minut (na złoto). Wyjąć. Jedną ręką trzymać patelnię, drugą talerz i odwrócić omlet. Można złożyć na pół.

2 komentarze:

  1. o bosko!
    uwielbiam śniadania na bogato ;-)))

    SMYKWKUCHNI.BLOGSPOT.COM


    OdpowiedzUsuń
  2. czasem takie improwizowane śniadania smakują najbardziej :) wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)