piątek, 4 października 2013

polenta z karmelem i figą - zdrowie na śniadanie

Stopniowo opróżniam spiżarnię z "suchych" zapasów! Przeglądając kąty, trafiłam na kaszkę kukurydzianą... Uwielbiam polentę, podsmażoną z boczkiem, jako dodatek do kurczaka faszerowanego, na przykład. 
Temat na słodką kaszkę, z jeszcze bardziej słodką figą, przypomniał KUKBUK. Trochę ją spulchniłam ubitą pianą z białek i podrasowałam resztką słonego karmelu
Bardziej puszysta polenta nie podklejała podniebienia i nie denerwowała niewyspanego Nastolatka i spieszącego się Czterdziestolatka :)
Składniki na dwie, śniadaniowe, miseczki:
1/2 szklanki kaszki kukurydzianej
2 szklanki mleka
łyżka masła
łyżka miodu
łyżka serka mascarpone
2 czubate łyżki ubitej piany z białek
4 plastry figi
łyżeczka słonego karmelu 
Do gotującego się mleka wsypałam kaszkę, cały czas mieszając rózgą. Po 3 minutach była gotowa. Zdjęłam z palnika i dodałam masło, serek i pianę z białek. Na patelni podgrzałam karmel i dusiłam w nim 4 minuty plastry figi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)