sobota, 12 października 2013

spaghetti z bobem, kurkami i szpinakiem

Składniki:
szklanka ugotowanego bobu
dwie, solidne garście szpinaku, opłukanego z obciętymi łodyżkami
śniadaniowa miseczka kurek
5 plastrów salami
oliwa
sól
kilka gałązek szałwii
50 ml białego wina
2 ząbki, posiekanego czosnku
2 łyżki pasty pomidorowej z tego przepisu
pół opakowania makaronu spaghetti
100 ml wody z gotowania makaronu (rozrzedzam nią sos, kiedy wychodzi zbyt gęsty)
Kurki marynowałam 15 minut w dwóch łyżkach oliwy i morskiej soli. Smażyłam około 10 minut na rozgrzanej patelni, podlewając winem. Bób gotowałam 4 minuty. Przelałam zimną wodą i obrałam z łupinek. Na patelni podsmażyłam czosnek i pokrojone w paski salami. Po chwili dodałam bób, po 2 minutach kurki. W tym czasie gotowałam makaron, zgodnie z przepisem na opakowaniu. Minutę przed końcem gotowania odlałam wodę (pół szklanki zostawiłam) i wymieszałam z pomidorową pastą. Przełożyłam na patelnię, dodałam opłukany szpinak i wszystko dokładnie wymieszałam. Dolałam trochę wody, bo był zbyt gęsty. Podałam polany oliwą.

2 komentarze:

  1. bardzo ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do udziału w konkursie Makaronowa Jesień! Do wygrania super nagrody:)

    http://aromatyczneinspiracje.blogspot.com/2013/10/makaronowa-jesien-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)