piątek, 11 września 2015

Makowa jaglanka z ricottą i miodem. BLW

Śniadaniowe mixy powinny być bogate w energię. Mają zapewnić witalność, młodemu i starszemu człowiekowi, na przynajmniej połowę dnia. Dlatego dokładam orzechy, mak, czasami ziarna, wiórki kokosowe, suszone owoce i wtedy jestem pewna, że czepialskie wirusy i bakterie omijają ich z daleka. Starszy syn w ogóle nie choruje, młodszy, oprócz jednego złośliwego wirusa, nie miał nawet kataru :)

Składniki na 4 małe miseczki:
pół szklanki suchej kaszy jaglanej
2 szklanki mleka roslinnego (u mnie migdałowe)
100 g ricotty
1 łyżka posiekanej żurawiny
2 łyżki płynnego miodu ( u mnie lipowy)
2 łyżki zmielonych nerkowców
2 łyżki zmielonego maku (namoczonego w mleku migdałowym)
Mak zalewamy zimnym mlekiem I gotujemy na wolnym ogniu, aż wchłonie płyn. Przykrywamy i odstawiamy do całkowitego ostudzenia. Miksujemy w blenderze, krótko.
Kaszę czterokrotnie parzymy wrzątkiem. Zalewamy szklanką mleka, wsypujemy żurawinę i gotujemy na wolnym ogniu. Stopniowo dolewamy resztę mleka. Kasza powinna być rozgotowana. Dodajemy ricotta i miksujemy, żyrafą, na gładką masę. Mieszamy z makiem, przekładamy do miseczek i polewamy miodem.


7 komentarzy:

  1. tak samo bym się zajadała tą owsianką ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja! Pychotka :) Irmino, dlaczego nie dodajesz już przepisów na grupę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam wybrać między grupą a blogiem. Wróciłam do pracy i mam o 10 godzin mniej na gotowanie. Wiele z Was polubiło mój profil na fb, tutaj też są przepisy dla naszych Maluchów :-)

      Usuń
    2. Musiałam wybrać między grupą a blogiem. Wróciłam do pracy i mam o 10 godzin mniej na gotowanie. Wiele z Was polubiło mój profil na fb, tutaj też są przepisy dla naszych Maluchów :-)

      Usuń
  3. w jakich proporcjach zalac suchy mak mlekiem aby sie wchlonelo?

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)