sobota, 26 lipca 2014

Hot Dog Rolls. Parówki na śniadanie.

Przepis, jakiś czas temu, podejrzałam na tutaj. Niestety zapisałam tylko składniki na ciasto i nie wiem, kto jest autorem tego genialnego śniadania. Cały czas mam w głowie zdjęcie precyzyjnie przygotowanych, parówkowych, kwiatków. Moje są trochę koślawe, ale i tak smakują wybornie. Jestem pewna, że każdy zachwyci swoich najbliższych, szczególnie dzieci, takim pomysłem.
Składniki na 6 porcji:
6 parówek z szynki
50 g sera cheddar
łyżka posiekanego szczypiorku i natki pietruszki
Ciasto:
2 szklanki mąki (250 ml)
2/3 szklanki ciepłej wody'
1 łyżeczka suszonych drożdży
1/2 łyżeczki soli
40 g stopionego masła (łyżka)
1 łyżeczka cukru
1 rozmącone jajko
1 jajko do smarowania


Drożdże rozpuścić w wodzie z łyżeczką cukru. Odczekać kilkanaście minut i dodać mąkę, jajko i stopione masło. Wyrobić gładkie ciasto, mikserem (końcówki haki), około 5-6 minut. Odstawić do wyrośnięcia. Po tym czasie, podzielić na 4 części. Z każdej uformować prostokąt, ułożyć na nim parówkę i oblepić ciastem. Zrolować na blacie posypanym mąką. Każdy wałek pociąć na 1-1,5 cm kawałki nie rozcinając do końca ciasta. Nacięte kawałki odwracać do góry parówką i formować na kształt kwiatu. Odstawić na 15 minut. Posmarować jajkiem, posypać serem i ziołami, piec 20 - 25 minut w 180 stopniach (powinny być bardziej złote, ale mały sąsiad przebierał nogami pod drzwiami, w oczekiwaniu na wyjście do kina).

2 komentarze:

dziękuję za odwiedziny :)