środa, 22 lipca 2015

Serowe krakersy, błyskawiczna przekąska. BLW

Przepis pochodzi z bloga Gotuje, bo lubi, a trafiłam tam, bo szukałam pomysłu na dodatek do paprykarzu, z kaszy jaglanej i tuńczyka (przepis z bloga Filozofia Smaku wkrótce).
Krakersy okazały się trafieniem za trzy punkty. Są kruche, sycące, aromatyczne i można nimi nabierać każdy dodatek jaki zdołacie wymyślić. No może nie ryzykowałabym z budyniem 
Same też są wspaniałą przekąską i dla dziecka i dla dorosłych. Dziecko wytwornie wyjadało nimi paprykarz, a my zajadaliśmy się przy piwie, jak każe autorka, a ja się nie sprzeciwiam 
Składniki na 2 blachy:
250 g mąki (2 niepełne szklanki o pojemności 250 ml)
180 g zimnego masła, w kostkę
150 g sera cheddar (użyłam dojrzałego), starty na drobnej tarce
pół łyżeczki młotkowanego pieprzu syczuańskiego (zakochałam się w nim)
pół łyżeczki wędzonej papryki
mogą być zioła (ja nie dałam)
Mąkę połączyć z masłem i zrobić kruszonkę. Dodać ser, przyprawy i zagnieść kulę. Blat podsypać mąką, oprószyć ciasto i spłaszczyć. Rozwałkować na placek o grubości pół milimetra i pokroić w romby. Piec w 200 stopniach (bez termoobiegu) około 15 minut (ważne, żeby nie przedobrzyć, spalony ser nie nadaje się nawet dla dorosłych)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)