piątek, 10 lipca 2015

Kokosowe kluski z ricotty i kaszy manny. BLW

Trzy powody wystarczą, żeby zrobić, prawdopodobnie, najlepsze kluski na świecie.
Po pierwsze.
Zrobiłam, w końcu, pierwsze mleko kokosowe.  
Po drugie.
Jak tylko pokazują się jagody lub czarne porzeczki, przypominają mi się wakacyjne kluski mojej cioci Stefki.
Po trzecie.
Mam spory zapas ricotty, bo była w dobrej cenie.
Składniki na 2 porcje, duże porcje:
5 czubatych łyżek kaszy manny
pół szklanki ciepłego mleka kokosowego (może być inne; przepis na kokosowe wkrótce)
200 g ricotty
1 jajko
2 łyżki zmiksowanej pulpy kokosowej ( lub czubata pszennej), pozostałość po mleku kokosowym
1 łyżka skrobi ziemniaczanej (konieczna z mąką bezglutenową)
opcjonalnie ziarenka wanilii lub ekstrakt
do podania mus porzeczkowy
Kaszę zamoczyć  w mleku (ja zostawiłam na noc, ale wystarczy kilkanaście minut). Zmiksować razem z ricottą, jajkiem, pulpą i mąką. Zagotować wodę, zmniejszyć, żeby tylko "pyrkała" i kłaść, małą łyżeczką, kluseczki. Od wypłynięcia gotować 4 minuty. Podać z musem owocowym. Najlepszy będzie z owoców leśnych, ale pozostawiam Wam, ciągle, wybór.
Owoce wymieszać z syropem klonowym (słodkość też dopasujcie do Waszych Maluchów) i dusić, aż się rozpadną, a soki trochę odparują. 

10 komentarzy:

  1. cudowne kluseczki, sama bym się nimi zajadała!

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy roczniakowi mozna podac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, jeśli trafiłeś do mnie, Anonimie, po haśle BLW, to przepisy opatrzone tym skrótem, można podawać od sześciu miesięcy :) jeśli jakiś produkt jest niezalecany, zaznaczam, że można go podać dopiero po 1 roku życia :)

      Usuń
  3. hm...moze to byc dobry pomysl na podwieczorek? pytam bo dopiero co zaczynamy przygode z BLW :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kompletnie mi nie wyszly:( ciasto jest lejace i taki ma byc? bo wyszly zamiast klusek jakies skrawki:( co zrobilam zle? help!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ma być konsystencja gęstej śmietany; woda nie może się mocno gotować; zawsze sprawdź jedną, jeśli się rozwala dosyp mąki; jesli użyłaś bezglutenowej musisz dać więcej ziemniaczanej

      Usuń
  5. To jeszcze tylko prosimy o przepis na naturalne mleko kokosowe, zeby nie musiec podawac tego puszkowego i robimy kluski;))/Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. będzie wkrótce, choć muszę od razu przyznać, że jest bardzo nietrwałe, sama jestem zaskoczona :(

      Usuń
  6. Uwielbiam Cie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy gdybyś mnie nienawidził, Anonimie, to byś się podpisał? ;)

      Usuń

dziękuję za odwiedziny :)