wtorek, 14 lipca 2015

Zupa krem z młodej pietruszki i melona. BLW

Kupiłam pietruszkę, z myślą o czipsach. Zrezygnowałam z pęczotta, wykorzystałam zeszkloną cebulę z porem, a z gara, obok, dolałam bulion. Melon został z porannego koktajlu. Szybko? Najszybciej jak to możliwe, bo obudził się po kilkunastu minutach... 
Składniki:
5 młodych pietruszek, w plasterki
1 młoda cebula, w kostkę
biała część pora, posiekana
2 cm plaster melona (dla mnie była trochę za słodka, ale to dziecku miało smakować i smakowało)
4 chochle bulionu warzywnego
1 szklanka tłustego mleka
1 łyżka klarowanego masła
po 1/3 łyżeczki kuminu, cynamonu, pieprzu cayenne
łyżka posiekanych pistacji, do posypania
kilka kropel olio peperoncino, do podania
Na maśle zeszklić por i cebulę. Dodać pietruszkę, chwilę dusić i wlać bulion. Gotować, aż pietruszka będzie miękka. Zmiksować z melonem. W tym samym garnku zagotować mleko z przyprawami i zredukować o połowę. Wlać do kremu i wymieszać. Podać z pistacjami i ostrą oliwą.


1 komentarz:

dziękuję za odwiedziny :)