piątek, 10 lipca 2015

Chili con carne z tortillą. BLW

Zaczęło się od tego, że kupiłam czarną fasolę. Przekładałam ją z kąta w kąt, miętoliłam opakowanie, a pomysłu jak nie było, tak nie było. Później odkopałam zamrożone, surowe, wieprzowe, białe kiełbaski, których nie wykorzystałam na przyjęciu urodzinowym Kapsla, które zawsze, na każde imprezy, przyrządza mój tata. A do tego wszystkiego, koniecznie chciałam zjeść maleńkie tortille (kukurydziane czipsy), które uwielbiam i którymi zajadam się w kanapce z pulled pork. Dorzuciłam trochę sezonowych warzyw, podkręciłam przyprawami i podpiekłam pomidory z papryką. Nie dodałam kukurydzy, bo na ciepło trawię ją tylko w kolbach, z toną soli i masła. Inna może być tylko na zimno, z puszki i to nie z każdej firmy.
Być może przepis Was zniechęci, ale jeśli zamiast moczenia fasoli wykorzystacie puszkę, pieczenia pomidorów użyjecie passaty, wyjątkowo trudno dostępne kiełbaski (tata robi tylko dla siebie i swoich wnuków) zastąpicie wołowym mięsem mielonym to nagle okaże się, że jutro wszyscy będziemy jeść z jednego gara 

Składniki na 6 porcji:
10 cieniutkich, wieprzowych kiełbasek (u mnie rodzinny wyrób), może być mielona wołowina
1 szklanka suchej, czarnej fasoli, może być z puszki, czerwona też
pół szklanki czerwonej soczewicy
pół szklanki młodego groszku lub mrożonego
pół szklanki ugotowanego bobu
4 młode, malutkie marchewki, pokrojone wzdłuż, w ćwiartki
1 olbrzymi pomidor, pieczony, może być passata
1 czerwona papryka, pieczona, można pominąć
4 ząbki czosnku
1 młoda cebulka, w kostkę
1 łyżka oliwy
1 szklanka bulionu warzywnego
pół łyżeczki wędzonej papryki i kuminu
szczypta pieprzu cayenne, czarnego pieprzu, cynamonu
dorośli solą
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
do podania kwaśna śmietana lub jogurt naturalny
malutkie, kukurydziane tortille
Czarną fasolę namoczyć w zimnej wodzie przez noc. Rano opłukać, zalać świeżą wodą i gotować około 1,5 godziny, aż zmięknie.
W tym czasie...
Rozgrzać piekarnik. Na blaszce ułożyć pokrojonego pomidora, w ósemki i paprykę, w ćwiartki. Polać oliwą i piec godzinę w 200 stopniach(bez termoobiegu). Lekko przestudzić, z papryki zdjąć skórę i zmiksować razem z czosnkiem.
W tym czasie...
W dużym rondlu, z grubym dnem, rozgrzać oliwę i zeszklić cebulę. Wycisnąć malutkie kuleczki z osłonek kiełbasek, zalać bulionem i dusić 15 minut. Bób zalać zimną wodą i gotować 3 minuty. Przełożyć do zimnej wody, odcedzić i obrać. Do mięsa dodać marchewki, soczewicę i chwilę dusić, aż lekko zmiękną. Wlać zmiksowane pomidory, zagotować i dodać bób z groszkiem. Całość doprawić i posypać natką (sos powinien mieć gęstą konsystencję). Podać z kleksem śmietany i kukurydzianą tortillą, którą nabiera się chili zamiast łyżki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)