poniedziałek, 15 lipca 2013

sałatka z kalafiora z wędzoną makrelą i gotowanym jajkiem

1 średni, młody kalafior
1 wędzona makrela
4 jajka
2 łyżki śmietany lub jogurtu
pół pęczka młodego szczypioru
1 młoda, czerwona cebula
1 ząbek czosnku
2 łyżki majonezu
2 łyżeczki oliwy z anchois
2 łyżeczki soku z cytryny lub octu winnego
sól, cukier, pieprz
Młody kalafior włożyłam do zimnej wody, posoliłam i zagotowałam. Przykryłam i odstawiłam na 10 minut. Makrelę obrałam z ości i podzieliłam na mniejsze kawałki. Jajka gotowałam 6 minut. Sos przygotowałam z dwóch łyżek śmietany, oczywiście z Piątnicy i dwóch łyżek majonezu. Najpierw jednak roztarłam ząbek czosnku z łyżeczką soli, dodałam, pokrojoną w cieniutkie półksiężyce, czerwoną, młodą cebulę, pół pęczka młodego szczypioru z rzeczonej (łyżkę odłożyłam do dekoracji), dwie łyżki soku z cytryny, łyżeczkę cukru i odrobinę pieprzu i dokładnie wymieszałam.

Większość sosu wyłożyłam na półmisek, na nim ułożyłam różyczki kalafiora, na nich ósemki jajek, a na nich makrelę. Polałam sosem, posypałam szczypiorem i schłodziłam godzinę. Podałam ze świeżą bagietką :)

2 komentarze:

  1. Ciekawe zestawienie smaków, zwłaszcza ta wędzona ryba w połączeniu z kalafiorem jest intrygująca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyszło pysznie :) kalafior jest trochę "nudny" w smaku, a to połączenie podnosi go do wyższej rangi w warzywnym świecie dodatków :)

      Usuń

dziękuję za odwiedziny :)