czwartek, 11 lipca 2013

kurze skrzydełka marynowane w cytrusach z patelnią młodych, aromatycznych ziemniaków

Kurze skrzydełka są wstępem do sezonu grillowego. Tym razem odświeżyłam przepis o cytrusowe owoce. Ubrane w nutę egzotyki i podane na bardzo polskiej patelni, były uroczą odmianą letniego wieczoru. Oblizując palce, przyglądałam się pierwszym wisienkom w ogrodzie. Rozmarzyłam się. Przypomniały mi się ulubione smaki, w których łączę wiśnie z resztą. Z roladkami drobiowymi, ze spirytusem, z cukrem, z czekoladą i miętą, z twarogiem... Były i będą przysłowiową "wisienką" na torcie:)
Przepis na marynatę, w której skrzydełka muszą "poleżeć" dobę i nic tego nie powinno przyspieszać.
Marynata:
sok z czerwonego grejpfruta
sok z pomarańczy
sok z połówki cytryny
50 ml białego wina
igiełki z dwóch gałązek rozmarynu
2 ząbki czosnku pokrojone w plasterki
dwie łyżeczki brązowego cukru
łyżeczka zmielonej soli morskiej
dwie łyżki oliwy
kilka liści posiekanej mięty
Na rozgrzaną, suchą, patelnię wycisnęłam soki. Odparowałam połowę, dodałam igiełki rozmarynu, czosnek, wino i znowu odparowałam. Dodałam cukier, oliwę i do rozpuszczenia cukru mieszałam, zmniejszając temperaturę. Do wystudzonej marynaty dodałam miętę i 12 skrzydełek. Zostawiłam na noc w lodówce.
Osuszone z marynaty skrzydełka zawinęłam w plastry wędzonego boczku i zapiekałam przez 45 minut pod grillem. Przewracałam co 10 minut, a w połowie odlałam połowę wytopionego tłuszczu.
Podałam na patelni z młodymi ziemniakami.
Składniki:
1 kg wyszorowanych i zeskrobanych, młodych ziemniaków
po 1 młodej cebuli, czerwonej i białej
paski julienne z połówki cytryny
grubo mielony pieprz
2 plastry, pokrojonego w paski, wędzonego boczku
ogrodowy tymianek
oliwa z oliwek
sól
Na rozgrzanej oliwie podsmażyłam boczek i cebulę. Po chwili dodałam przekrojone na pół ziemniaki, skórkę, zioła i przyprawy. Mieszałam co 5 minut podrzucając patelnią. Smażyły się około pół godziny.
Patelnia zniknęła szybciej niż wisienka z gałązki ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)