środa, 22 kwietnia 2015

Zapiekanka makaronowa, z fusilli i penne, pod pierzynką z czterech serów

Nie mam ambicji i zapędów literackich. Powinnam, jednak, czasami do zdjęć, przepisu i składników, dopisać historię dania. A przynajmniej takie są trendy blogowe. Niestety odkąd jest ze mną Kacper, mój dziesięciomiesięczny pomocnik, nie potrafię zebrać myśli. Z wielkim trudem znajduję czas i zazwyczaj jest to ciemna noc, na "wklepanie" samego przepisu. Robię to mechanicznie, ale gotuję ciągle z wielką przyjemnością. Zaczynając przygodę z blogiem, od razu założyłam, że znajdą się tutaj tylko wypróbowane przepisy, które smakowały wszystkim, zgromadzonym przy stole. Dlatego, jeśli czasami brakuje opisu dania, przyjmijcie, z założenia, że było smaczne, zaskakująco smaczne, oryginalnie smaczne ;)
Składniki:
2 szklanki makaronu (użyłam dwóch różnych, bo miałam końcówki, ale może być jeden rodzaj)
1 puszka pomidorów, krojonych
1 cebula, średnia, w kostkę
1 ząbek czosnku, w kostkę
3 łyżki pestek słonecznika
2 łyżki oliwy
1 łyżka octu winnego
sól, pieprz i cukier, do smaku
łyżeczka ziół prowansalskich
pierzynka:
łyżka mascarpone, 
gruby plaster sera gorgonzola, 
gruby plaster twarogu wędzonego (może być ricotta), 
2 łyżki startego grana padano, 
2 czubate łyżki jogurtu, 
sól i pieprz
Na rozgrzanej oliwie usmażyć cebulę i czosnek. Dodać słonecznik i smażyć dalej, 2 minuty. Wlać pomidory i dusić razem, aż odparuje płyn. Ugotować makaron, al dente. Dodać do sosu 1/4 szklanki wody z gotowania, wymieszać i dołożyć makaron. Naczynie do zapiekania wysmarować masłem i przełożyć masę makaronową. W miseczce ugnieść wszystkie sery, oprócz grana padano, dodać jogurt i przyprawy. Pierzynkę rozłożyć na makaronie i posypać startym serem. Piec 20 minut w bardzo dobrze rozgrzanym piekarniku (do 180 stopni).

Przepis ze strony Gotuje, bo lubi.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam wszelkiego rodzaju zapiekanki! Tą także bym z chęcią spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)