poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Chlebek bananowy, bez glutenu. BLW

Wśród wielu weekendowych gości, miałam dwójkę dzieci na diecie bezglutenowej. Dzieci jak to dzieci, poskubały i "poleciały", za to dorosłych oczarował smakiem i strukturą. W pierwotnej wersji dodałam jeszcze pół szklanki cukru kokosowego, ale był za słodki, choć smak był bogatszy o karmelową nutę. Podałam z dżemem z mirabelek. 

Składniki:
5 średnich, bardzo dojrzałych (czytaj z czarną skórką) bananów
200 g mąki gryczanej (porażka z kukurydzianą i ryżową)
100 g miękkiego masła
100 ml syropu klonowego
1 duże jajko
1 łyżeczka proszku
1 łyżeczka sody
1 łyżka ekstraktu z prawdziwą wanilią
Banany, jajko, syrop, masło i ekstrakt zmiksować w blenderze. Mąkę wymieszać z sodą, proszkiem i dodać do masy bananowej. Keksówkę wysmarować masłem, oprószyć tą samą mąką, z ktróej pieczemy. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Piec chlebek na środkowym poziomie, bez termoobiegu, przez 50 minut. 

3 komentarze:

  1. Ja mąkę gryczaną zastąpiłam pszenną pełnoziarnistą. Smak super, ale niestety nie wyrósł mi tak fajnie jak Tobie i jest bardzo mokry. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo pełnoziarnista jest cięższa i w wypiekach tego typu glutowata;)

      Usuń
  2. Smaczne, zdrowe i banalne w przygotowaniu! na pewno zrobię jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)