niedziela, 25 października 2015

Winogronowa owsianka. BLW


Składniki:
1 szklanka płatków owsianych, u nas bezglutenowe
2,5 szklanki soku winogronowego*
pół szklanki wody
4 łyżki sułtanek, posiekanych
4 łyżeczki mascarpone
prażone płatki migdałowe
*Sok winogronowy zrobiłam z ciemnych, ogrodowych kiści, odmiany Conord, ale moga być jasne. Jeśli nie macie sokowirówki, trzeba je odszypułkować, przepłukać i wstawić w garnku z grubym dnem na średni ogień. Kiedy zaczną puszczać soki, przykryć i poczekać, aż zaczną zmieniać kolor. Po około 20 minutach puszczą tyle soku, że wystarczy na pyszną owsiankę. Przecedzić i przetrzeć przez sito (z kilograma owoców uzyskałam ponad pół litra soku).
Płatki zalać sokiem (wode dolejemy w trakcie gotowania), dodać rodzynki i gotować, aż zrobi sie kleista. Podać z łyżeczką mascarpone i posypać prażonymi migdałami.

3 komentarze:

  1. Dlaczego w przepisie jest 4 łyżeczki mascarpone, w opisie 1? Na ile porcji starczą te proporcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. składniki na 4 porcje: 1 łyżeczka mascarpone na jedną miseczkę :)

      Usuń
  2. Moja wyszła bardzo słodka, bo wykorzystałam sok już zrobiony na zimę z cukrem. Następnym razem muszę go rozcieńczyć. Serek komponuje się wyśmienicie. Moja miseczka bez migdałów, bo była dla 1,5 rocznej córeczki.

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)