piątek, 6 czerwca 2014

Mini galette z truskawkami. Idealnie kruche ciasto.

Przepis na kruche ciasto pochodzi z książki Jamiego "Każdy może gotować". Świadomie przygotowałam całą porcję i połowę zamroziłam. Czas na kruche tarty, z sezonowymi owocami, dopiero się zaczął. Truskawkami nie można się przejeść, ale trudno, przy tak zmiennej pogodzie, trafić na wyjątkowo słodką. Dlatego, kiedy jest bardziej kwaśna, wolę przetworzoną wariację, odpowiednio dosmaczoną cukrem. Tym razem dosłodziłam dno waniliowymi ciasteczkami, a wierzch waniliowym sosem.  
Galette to rodzaj owocowej tarty, do której nie potrzebuję specjalnego naczynia do zapiekania. Sama kształtuję jej wygląd, zakładając boki na siebie lub do środka, tworząc zgrabny koszyczek. Przygotowałam osiem małych deserów, takich na podwójnego "chapsa" i jedną, klasyczną, mini tartę. 



Składniki na całą porcję, wykorzystałam połowę, połowę zamroziłam.
500 g mąki typ 450

100 g cukru pudru
2 jajka zerówki, małe
2 łyżki zimnego mleka
250 g zimnego masła
Masło pokroić w drobną kosteczkę. Dodać przesianą mąkę, cukier puder i kciukami wgniatać, w miarę energicznie, mąkę w masło. Kiedy masa będzie krucha dolewać stopniowo, roztrzepane z mlekiem jajka i wyrobić, szybko, ciasto. Podzielić na dwie części. Jedną zamrozić, drugą włożyć na minimum godzinę do lodówki.

Rozwałkować ciasto, z lodówki, na cienki placek. Na środek wysypać, po dwie, malutkie łyżeczki, zmiksowanych ciasteczek waniliowych (kupuję w Lidlu, z czekoladą). Zakładać boki, sklejać, tak, żeby powstały koszyczki. W środek włożyć minimum dwie, pokrojone w plasterki truskawki.
Piec w 180 stopniach przez 25 minut. Lekko przestudzone galette, polać waniliowym sosem bez skórki cytrynowej lub posypać miętowym cukrem. 
Więcej zdjęć, między innymi jak formować mini galette, znajdziecie na facebooku. Zapraszam do polubienia mojej strony, gdzie codziennie można czerpać inspirację na wyjątkowe danie w zwykły dzień. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)