poniedziałek, 12 maja 2014

Roladki z szynki. Szpinak, mascarpone i pieczarki.

Nie zawsze musi być polędwica, filet czy cielęcina. Wieprzowa szynka, w dobrej cenie z Lidla, sprawdziła się idealnie w tradycyjnych roladkach. Miękka i dobrze skomponowana z chrupiącą pieczarką, zaskoczyła wszystkich, mnie też. A myślałam, że skoro uwinęłam się w godzinę, uwzględniając czekanie i "nicnierobienie" w trakcie odpoczywania mięsa to niczym nie zachwycę!
Składniki:
6 plastrów szynki wieprzowej, wykrojone ze środka, każdy około 150 g
2 garście szpinaku
łyżeczka masła
1 opakowanie serka mascarpone, 250 g
2 ząbki czosnku, przeciśnięte
sól i pieprz
2 łyżki klarowanego masła i 2 łyżki oliwy do smażenia
Dodatkowo:
500 g malutkich pieczarek
pół pęczka natki pietruszki
sól morska
łyżka masła klarowanego
Bardzo dobrze rozbić mięso. Posolić i odstawić na 30 minut. W tym czasie przygotować szpinak. Oberwać łodygi, umyć, osuszyć i podsmażyć na łyżeczce masła z odrobiną soli. Ostudzić. Zimny szpinak połączyć z dwiema łyżkami serka i czosnkiem. Doprawić solą i pieprzem. Rozsmarować łyżkę farszu na rozbitym płacie mięsa i zwinąć w rulon. Nie chowałam boków. Zależało mi na kremowym sosie, dlatego pozwoliłam wyciec serkowi. Rozgrzać tłuszcz do smażenia. Na gorącym obsmażyć roladki, z każdej strony, przykryć i dusić około 30 minut. Po tym czasie zdjąć mięso, przykryć folią aluminiową i wlać trochę wody na patelnię. Usunąć resztki ze smażenia, żeby został klarowny sos i dodać resztę mascarpone. Doprawić solą, ale ostrożnie. U mnie wystarczyła szczypta. Wymieszać, zwiększyć ogień i odparować do konsystencji sosu.
W trakcie duszenia obrać pieczarki, zostawiając łodygę. Na bardzo rozgrzane masło wrzucić grzyby, posypać natką, solą i smażyć, nie zmniejszając temperatury, podrzucając patelnią (nie mogą się dusić, bo wyparuje z nich cała woda). Po 3-4 minutach pieczarki są gotowe. Sprężyste, chrupiące i pachnące pietruszką.
Na talerz wylać dwie łyżki sosu. Roladkę przeciąć na kilka części, skośnie, ułożyć na sosie. Obok podać pieczarki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)