niedziela, 16 marca 2014

Tagliatelle z brokułem. Makaron na każdą okazję.

Miałam ochotę na pomidory, ale nie miałam pojęcia z czym. Miałam ochotę na brokuła, ale nie miałam pojęcia z czym! A może połączyć te ochoty? Warzywniak świeżo zaopatrzony, na weekendowym targu, ale wena nie nadchodziła. Bezmyślnie pokroiłam resztę selera, który został z rybnej zupy, marchewki i cebulę. Jakiś zapomniany kawałek boczku wpadł na patelnię i coś zaczęło pachnieć... 
Zamyślona i nieobecna, przygotowałam jeden z lepszych sosów do makaronu, który pomidorowy nie był wcale. Za to brokuł zagrał główną partię i pięknie zdobił talerz. 
Składniki na 3 porcje:
9 gniazd makaronu tagliatelle
1 brokuł
100 ml wody z gotowania brokuła i makaronu
50 g boczku wędzonego, wyrób własny
2 marchewki, w drobne słupki
ćwiartka selera, w drobne słupki
1 cebula, w piórka
2 ząbki czosnku, w plasterki
50 ml passaty
200 ml śmietany kremówki
kilka kropel cytryny
pół pęczka natki pietruszki
świeżo mielona sól i pieprz
łyżka startego parmezanu
W dużym garnku zagotować słoną wodę. Wrzucić na 4 minuty brokuł, a po tym czasie zanurzyć go w lodowatej wodzie. Podzielić na różyczki i odłożyć na czas przygotowania makaronu. Zachować wodę, w której gotować będziemy makaron.
Rozgrzać dużą, ceramiczną patelnię, na której podsmażyć kilka minut boczek. Kiedy zacznie się pojawiać tłuszcz dołożyć warzywa i smażyć 5-7 minut na średnim ogniu. W tym czasie gotować makaron. Na patelnię wlać passatę i połowę śmietany. Chwilę odparować i doprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Do sosu przełożyć, bezpośrednio z garnka, makaron i dolać resztę śmietany. Mieszać, aż wszystkie składniki się dobrze połączą, a sos zgęstnieje. Dołożyć natkę, różyczki brokułu i jeszcze raz delikatnie wymieszać. Gdyby sos odparował i zrobił się zbyt gęsty, dolać wodę z gotowania makaronu.
Podać posypany parmezanem.

1 komentarz:

  1. Nominujemy Cię i wyróżniamy w blogowej zabawie :)
    więcej informacji znajdziesz u nas na blogu http://kulinarnylans.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award.html#more Zapraszamy do zabawy :>

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)