sobota, 20 czerwca 2015

Orkiszowy chleb z cukinią, ziemniakami i orzechami laskowymi. BLW

Przepis żywcem wyjęłam ze starego magazynu Kuchnia. W oryginale zamiast mąki pszennej, razowej była mąka z płaskurki, nie do zdobycia w Toruniu. Chleb jest smaczny, choć trochę "sypki". Może zróbcie swój eksperyment i dajcie znać, co z niego wyszło. Kromkę zjadłam z plastrem twarogu i gruszki, polałam miodem lipowym i  było tak jak lubię.
Składniki na 1 keksówkę:
300 g mąki orkiszowej, chlebowej
100 g mąki pszennej razowej
15 g świeżych drożdży
100 ml ciepłego mleka
100 ml ciepłej wody
10 g soli morskiej
30 g stopionego, przestudzonego masła
2 średnie, ugotowane w mundurkach ziemniaki (około 100 g), starte na drobnych oczkach
1/4 cukinii (około 70 g) bez skóry, startej na drobnych oczkach
100 g posiekanych orzechów laskowych
Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku. Mąki wymieszać z solą w dzieży robota. Zrobić wgłębienie, wlać rozczyn i oprószyć mąką z boków. Poczekać, aż się spieni. Dodać pozostałe składniki i wyrobić elastyczne ciasto, około 7 minut robotem (końcówka hak). Przełożyć do naoliwionej miski, przykryć i poczekać, aż podwoi objętość, Keksówkę wysmarować oliwą i posypać mąką. Wyrośnięte ciasto jeszcze raz wyrobić, ręką. Przełożyć do foremki i odczekać kolejne minuty, aż podrośnie. Piekarnik rozgrzać do 220 stopni. Posypać chleb mąką i piec 10 minut. Po tym czasie zmniejszyć temperaturę do 180 stopni i piec jeszcze 35 minut. Wyjąć od razu na kratkę i ostudzić.

2 komentarze:

  1. Z nieba mi spadł ten przepis, bo zgubiłam ten numer Kuchni!Płaskurkę kupuję w necie, chociaż ostatnio dostałam Carafourze

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)