sobota, 26 października 2013

omlet ze świeżym łososiem, szpinakiem i chrzanową ricottą

Składniki dla 4 osób:
8 jaj
150 g jogurtu naturalnego
150 g świeżego łososia, pokrojonego w drobne paski
garść świeżego szpinaku
1 szalotka, pokrojona w piórka
łyżka masła
2 czubate łyżki ricotty
1 czubata łyżeczka chrzanu staropolskiego
kilka kropel soku z cytryny
sól morska

kilka listków szałwii

Jajka ubiłam mikserem na puszystą masę. Dodałam jogurt i płaską łyżeczkę utartej soli. Łososia ułożyłam na papierze do pieczenia, posoliłam i grillowałam pod grzałką piekarnika, aż był złocisty. Szalotkę smażyłam na odrobinie masła, pod koniec ciut posoliłam. Zdjęłam z patelni i włożyłam szpinak. Lekko posolony "zmiękł" po kilku sekundach i czekał na swoją kolej. Ricottę wymieszałam z chrzanem, solą i kilkoma kroplami cytryny. Ustawiłam na 4 grzałkę grilla w piekarniku. Na dużej patelni rozgrzałam masło, wlałam masę jajeczną. Kiedy masa zaczęła się ścinać (po około 5 minutach), kolejno układałam szpinak, szalotkę, łyżeczką "kupki" ricotty i łososia. Przyozdobiłam listkami szałwii i piekłam, jeszcze pięć minut, pod grzałką w piekarniku. 

2 komentarze:

  1. bardzo fajny skład! chętnie wypróbuję na dzisiejszy obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie omlet na obiad nie przechodzi :( napisałam, że to porcja dla 4 osób, a 3/4 zjadło "żarłoczne" Dziecko :) daj znać czy rodzina najedzona :)

      Usuń

dziękuję za odwiedziny :)