poniedziałek, 22 czerwca 2015

Makaron Pici z pieczonymi pomidorami. BLW

Okazuje się, że nie mogę jeść pomidorów. Truskawek. Orzechów... Trudne czasy nadeszły dla ustabilizowanych kubków smakowych  Na szczęście mogę gluten i słodycze, choć te, z kolei, powodują inne frustracje. Po pewnym czasie dostrzegam ich nadmiar w oponce, bynajmniej słodkiej, wkoło talii  
No cóż, to, że ja nie mogę, nie oznacza, że inni też muszą cierpieć. 
Pewnie już to wiecie, ale pomidor najzdrowszy jest przetworzony, utarty, roztarty, pieczony, gotowany czy smażony. Uwalnia się wtedy cudotwórczy likopen, jeden z najsilniejszych, naturalnych przeciwutleniaczy. 


 "Związek zmniejsza stany zapalne, a także bardzo skutecznie wymiata wolne rodniki, które niszczą komórki i przyspieszają procesy starzenia organizmu. Likopen nie tylko powstrzymuje te niekorzystne zmiany, ale również potrafi regenerować inne antyoksydanty, np. luteinę."* Skoro ma taka zdrowotną moc, to dlaczego ja nie mogę? Długo by opowiadać, wystarczy wiedzieć, że nie toleruje dostarczanej, dodatkowo histaminy, której w pomidorze jest, aż nadto. Takie "coś" przyplątało się po czterdziestce, a mówią, że będzie gorzej... Na razie jest kolorowo, czerwono, pomarańczowo i pysznie 

Składniki na 1 dużą i 1 małą porcję:
5 gniazd makaronu pici
3 malinowe pomidory
3 gałązki tymianku
3 gałązki oregano
3 ząbki czosnku
2 łyżeczki oliwy
3 młode cebulki
(dorośli sól)
dodatkowo
starty ser pecorino
posiekane listki bazylii
świeżo mielony pieprz
szczypta cynamonu, koniecznie!
odrobina miodu (po 1 rż)
Z pomidorów wykroić gniazda nasienne. W każdego wcisnąć po ząbku czosnku i gałązce ziół (dorośli dodają szczyptę soli). Polać oliwą. Ułożyć na blaszce wyłożonej szczelnie folią aluminiową, obok ułożyć cebulki i piec 30 minut (skórka powinna odchodzić). Zdjąć skórę i jeszcze ciepłe warzywa zmiksować razem z cebulkami (z podanych składników wyjdzie 400 ml sosu). Chwilę wcześniej ugotować makaron, dwie minuty krócej niż zaleca producent. Odlać wodę i dodać sos. Gotować jeszcze chwilę. Doprawić i wymieszać z listkami bazylii. Podać posypany serem (lub też wymieszać).
*cytowałam za WP

12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. uwielbiam patrzeć jak zajada, ten jego wilczy apetyt udziela się wszystkim :)

      Usuń
  2. wspaniały makaron, sama zjadłabym go ze smakiem!

    OdpowiedzUsuń
  3. A jaka temperatura pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam umknęło mi Twoje pytanie :( 180-200 stopni, aż zacznie odchodzić skórka :)

      Usuń
  4. Pani Irmino przepis rewelacyjny :) ja troche co prawda zmodyfikowałam, bo zapiekłam jeszcze czerwoną paprykę i skończył mi się miód więc syrop klonowy na osłodę - smak rewelacyjny :) Córka (16 mcy) wciągała aż uszy się trzęsły (a potrafi wybrzydzać) i tylko było słychać (mniam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) polecam też inne makarony, Kapsel wszystkimi się zajada :)

      Usuń
    2. Z naszej córki też rośnie mały Makaroniarz :) z pewnością spróbuję :) gdzie Pani dostała makaron pici? szukałam ale nie znalazłam... albo jaka to firma?

      Usuń
    3. makarony kupuję w Lidlu, w trakcie włoskiego tygodnia :)

      Usuń

dziękuję za odwiedziny :)