czwartek, 7 marca 2013

do trzech razy sztuka - trzy mini tarty i wszystkie na podium:)

pisałam już wcześniej, że nie jadam kolacji, późnej kolacji, ale pisałam też, że ją przygotowuję, mimo, że wracam późno i jestem cholernie zmęczona!
bywały dni, że wyręczał mnie mąż, ale teraz, kiedy "padł" ofiarą tańca z ulubioną bratanicą, nikt mnie nie zastąpi!
...zaczynam się krzątać, przestaję "jęczeć", zmęczenie znika, zapach przenika, przyciąga ulubione Towarzystwo:)
tarty, a właściwie ich aromatyczne nadzienie, co prawda na chwilę, ale oderwały Kibica od Realu Madryt, który jeszcze wtedy przegrywał 0:1!
Ramos "samobójca", matka się grzebie z kolacją... emocje głodnego i złego Kibica to duże ryzyko;)
wygrać można tylko taką wyżerą:)
do trzech razy sztuka to mini tarty, a każda w innym smaku:)
i choćby było ich ze czterdzieści, sama nie wiem jak, ale i tyle, pewnie by zmieścił;)
do przygotowania 3 krążków użyłam jednego opakowania, schłodzonego, ciasta francuskiego; wycięłam 3 krążki (większe o 2 cm od naczynia na tartę) i rozwałkowałam tylko boki;  wysmarowane masłem naczynia, wyłożyłam ciastem, brzegi docisnęłam;
wszystkie tarty piekłam 15 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 st bez termoobiegu;
tarta na francuskim spodzie z chorizo, tymiankiem i cebulą
1 kiełbaska chorizo
1 średnia cebula, posiekana w bardzo cienkie półksiężyce
4 gałązki świeżego tymianku
sól
oliwa z oliwek
na łyżce oliwy zeszkliłam posoloną cebulę, dodałam listki tymianku i wystudziłam; przełożyłam cebulowy farsz na spód tarty i ułożyłam cieniutko pokrojone plasterki chorizo; czekała na następne;)
tarta z puszystym musem pomidorowym, prosciutto i mozzarellą
1 kulka mozzarelli
2 plastry szynki prosciutto
puszka całych pomidorów, bez skóry
pół pęczka bazylii i kilka gałązek tymianku
1 duży ząbek czosnku
pół łyżeczki morskiej soli
łyżka owocowego octu winnego
świeżo zmielony pieprz
wszystkie składniki zmieliłam blenderem, oprócz sera i szynki, of course;) przełożyłam do rondla i odparowałam wodę (gotował się około 15 minut); wystudziłam i przełożyłam na dno tarty (mam zapas na jeszcze 3); pokrojoną w plastry mozzarellę ułożyłam spiralnie, a jej środek ozdobiłam plastrami włoskiej szynki;
tarta ze szpinakiem, serem gorgonzola i krewetkami
100 g ugotowanych krewetek królewskich
porządna, męska garść świeżego szpinaku
ser gorgonzola picante
kilka kropel soku z cytryny
odrobina masła
odrobina soli morskiej
opłukany i osuszony szpinak poddusiłam minutę na maśle, posoliłam i dodałam sok z cytryny; zimny przełożyłam na spód tarty, przykryłam spiralnie ułożonymi krewetkami, które przykryłam kawałkami sera;
największą nagrodą dla kucharki jest smacznie zajadający biesiadnik, największą nagrodą dla matki jest zdrowy, najedzony i dumny Syn;)
postarałam się, bo tego dnia przekroczyłam kolejną magiczną granicę - ponad 20 000 tys wejść na stronę:)
teraz jest dokładnie 20 848 - dziękuję:)
smacznego oglądania i gotowania...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)