wtorek, 12 marca 2013

klasyczne pancakes - 25 razy mniam:)

obiecałam i są:)
próbowałam dwa razy i dwa razy było dużo radości:)
pierwszy raz w niedzielę, na śniadanie; Wiktor miał Gościa, który ma dość wysublimowane podniebienie i ze wszystkich placków najbardziej lubi tosty;) tym razem było inaczej i zjadł 7 sztuk! nie zrobił tego dla mnie, a to też potrafi, potrafi też z szacunku do pracy - cytując, kolejny raz, zaniedbaną towarzysko koleżankę! tym razem zjadł, bo mu smakowały! Wiktor zjadł 15!



drugi raz był wieczorem, kiedy odwiedził nas mój najmłodszy Sąsiad i nie dość, że zjadł kilka, to jeszcze sam przygotował ciasto:)

pancakes ze śmietaną i cynamonowym cukrem pudrem - sprawdzony przepis ze strony KUKBUK - z wielką przyjemnością polecam na ciepło, na zimno, suche, ze śmietaną, z cynamonowym cukrem pudrem, z czym bądź:)


następnym razem spróbuję z syropem klonowym i będę miała prawdziwe, klasyczne śniadanie, po amerykańsku;)


porcja na 25 placuszków

300 g mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
40 g drobnego cukru
1 jajko
300 ml mleka
łyżka pasty waniliowej (dodałam od siebie, bo wanilia jest dobra na wszystko)
200 g jogurtu naturalnego/kefiru/maślanki
75 g stopionego i ostudzonego masła
50 ml oleju z pestek winogron lub innego bezzapachowego




jajko, mleko, masło i jogurt ubiliśmy na jednolitą masę, do której dodaliśmy przesianą mąkę, proszek i cukier; tak przygotowaną masę, dużą, stołową łyżką, już sama, nakładałam na rozgrzaną (5 na płycie) patelnię, którą wcześniej smarowałam, pędzelkiem, olejem z pestek winogron; 



placuszki smażyły się błyskawicznie, po minucie z każdej strony, dlatego nie mogłam nawet na krok odejść od patelni; Wam też radzę jej pilnować, jeśli nie z tego, to z powodu łakomstwa, które wyziera z oczu dużych Sąsiadów, też;)

smacznego, naprawdę smaczne, go:)

3 komentarze:

  1. ciao Bella,

    jestem Twoja wierna fanka, choc niewidoczna, ale uwielbiam zaczytywac sie w Twoim blogu w czasie sniadania w biurze :-)
    Milo jest przeczytac swoje wlasne slowa! Talent do gotowania i pisania - to Ty, skromnosc - to nie ja :-)

    pozdrawiam smakowicie zw Wschodniej Street

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam jest pyszne .dzieciaki a mam ich troje się zajadały. Pozdrawiam kasia vogel

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za odwiedziny :)