piątek, 24 stycznia 2014

Racuchy z twarogiem i jabłkiem. Wiśniowa konfitura. Dżem z mirabelek.

Porcja na 10 racuszków.
Składniki:
2 szklanki mąki
2 łyżki cukru
100 g pokruszonego, półtłustego twarogu
1 jabłko, starte na grubych oczkach
1 jajko
1 łyżka cukru wanilinowego
50 g masła, stopionego
szczypta soli
do smażenia masło klarowane lub bezzapachowy olej
zaczyn:
60 g świeżych drożdży
3/4 kubka mleka
łyżeczka cukru
łyżeczka mąki
W ciepłym mleku rozpuściłam drożdże, dodałam cukier i mąkę i odstawiłam do wyrośnięcia. W dużej misce wymieszałam przesianą mąkę, zaczyn, stopione masło, jajko i cukry. Do ciasta dodałam jabłka i ser i odstawiłam na 40 minut. Z wyrośniętego ciasta formowałam, łyżką, placuszki i kładłam na rozgrzanym tłuszczu. Od razu zmniejszałam temperaturę (u mnie na płycie 3) i smażyłam z obydwu stron po 4 minuty. 
Podałam z wiśniową konfiturą i mirabelkowym dżemem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)