sobota, 25 stycznia 2014

Omlet cesarski z pomarańczowymi rodzynkami i gorącym dżemem.


Składniki:
4 jajka
łyżka cukru pudru
1/4 kubka mąki
masło klarowane do smażenia
odrobina zwykłego cukru
szczypta cynamonu
rodzynki
sok z połówki pomarańczy
prażone płatki migdałowe
gorący dżem z mirabelek lub inny, ulubiony, ale powinien być lejący
Rodzynki zalałam sokiem z pomarańczy. Gotowałam, aż odparował cały płyn. Białka ubiłam mikserem z łyżką cukru pudru. Zamieniłam mikser na rózgę i dodawałam, po jednym, żółtku. Przesianą mąkę delikatnie połączyłam, też rózgą, z masą białkową. Przelałm masę na rozgrzaną patelnię z masłem, a kiedy spód był złocisty, oddzialałam łopatką mniejsze kawłaki i przewracałam na drugą stronę. Posypałam cukrem i cynamonem. 
Złociste omleciki podałam z rodzynkami ugotowanymi w soku z pomarańczy, posypane cukrem pudrem, płatkami migdałowymi i polałam gorącym dżemem z mirabelek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)