czwartek, 23 stycznia 2014

Ostra zupa z soczewicy, na jagnięcych kostkach.

Składniki:
4 kotleciki jagnięce z kostką lub inny, ulubiony kawałek mięsa/drobiu
1 cebula, w piórka
4 ząbki czosnku, w plasterki
pół papryczki chili, drobno posiekanej
4 łodygi selera naciowego, w kawałakch
1 czerwona papryka, bez skóry, w grubą kostkę
2 marchewki, w cienkie słupki* /cienkie półplasterki
1 pietruszka, w cienkie słupki*
1 szklanka zielonej soczewicy
1 puszka pomidorów, całych, bez skóry, zmiksowanych
oliwa z oliwek
po pół łyżeczki imbiru, kardamonu, kminu i cynamonu
łyżeczka morskiej soli
łyżka natki pietruszki
listki selera do dekoracji
Na oliwie podsmażłam cebulę, czosnek i papryczkę. Po chwili dodałam kostki i smażyłam 20 minut, stale mieszając. Dodałam marchew, seler, pietruszkę sól i zalałam gotującą się wodą. Po 30 minutach dodałam paprykę i soczewicę i gotowałam jeszcze około 15 minut. Po tym czasie wlałam zmiksowane pomidory i doprawiłam. Dusiłam całość 10 minut. Mięso obrałam z kości i przełożyłam do miseczek, zalałam gorącą zupą i posypałam listkami selera.
*mam wyjątkową obieraczkę do warzyw, kupioną na bydgoskim targu, od zaprzyjaźnionej Ukrainki, która tnie warzywa w podłużne paseczki, z których, po przecięciu nożem, wychodzą równe, krótsze słupki :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)