niedziela, 19 stycznia 2014

Bąbelkowe babeczki z czekolady, nadziewane kajmakowym kremem

Porcja na 9 babeczek.
Składniki suche:
pół kubka (pojemność 250 ml) mąki
1/4 kubka cukru
cukier wanilinowy
łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody 
łyżka kakao 
100 g grubo posiekanej mlecznej, bąbelkowej czekolady (użyjcie ulubionej)
Składniki mokre:
4 czubate łyżki kwaśnej śmietany
1 jajko
1/5 kubka oleju słonecznikowego
Krem:
pół opakowania serka mascarpone (125 g)
opakowanie śmietany kremówki (200 g)
2 czubate łyżki gotowej masy kajmakowej (poniżej przepis na masę domowym sposobem*)
Odmierzone składniki suchej masy dokładnie wymieszałam w większej misce. W mniejszej misce połączyłam roztrzepane jajko z olejem i śmietaną. Byle jak wymieszałam obydwie miski.
Gotowe ciasto przełożyłam do formy na muffiny do 4/5 wysokości. Piekłam w rozgrzanym piekarniku 25 minut w 190 stopniach.
W tym czasie ubiłam śmietanę. Mikserem połączyłam serek z masą kajmakową, a ubitą śmietanę dodawałam partiami, mieszając silikonową łopatką.
Wystudzone babeczki szprycowałam schłodzonym kremem.
*Domową masę kajmakową uzyskuje się gotując skondensowane mleko, 2 godziny, w przykrytym pokrywką, wysokim garnku. Zamknięta puszka mleka musi być cały czas pod wodą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)