poniedziałek, 20 stycznia 2014

Pieczony bakłażan. Farsz z cielęciny, cukinii, selera, czosnku i pomidorów, dobry też do makaronu

Składniki:
1 bakłażan
2 łyżki ostrej oliwy
sól morska
Farsz:
400 g mielonej cielęciny
4 łodygi selera naciowego, w 1cm kawałkach
pół selera korzeniowego, pokrojonego w słupki
1 cebula, pokrojona w kostkę
3 ząbki czosnku,  w plasterkach
2 małe cukinie, obrane ze skóry, wydrążone i pokrojone w grubą kostkę
2 puszki pomidorów, całych, bez skóry
sól morska
czarny pieprz
zioła prowansalskie
oliwa z oliwek

Na oliwie podsmażyłam cebulę z czosnkiem. Kiedy była szklista dodałam seler korzeniowy, a po 10 minutach naciowy. Kiedy seler był prawie miękki, przełożyłam warzywa z patelni do garnka o grubym dnie. Dołożyłam cukinię i dusiłam razem z przyprawami kolejne 10 minut. W tym czasie zmiksowałam pomidory wraz z sokiem, a na patelni podsmażyłam mięso, doprawione solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Przełożyłam mięso do warzyw, zalałam zmiksowanymi pomidorami i dusiłam, aż wyraźnie zgęstniał.
Bakłażana nacięłam w kratkę, posoliłam, polałam ostrą oliwą i piekłam w 200 st przez 25 minut. Po tym czasie wydrążyłam środek z pestkami, wypełniłam ciepłym farszem, posypałam parmezanem i zapiekałam 10 minut w tej samej temperaturze. Podałam z pomidorkami koktajlowymi, oliwą i ciepłą bagietką.
Jeśli ten sam farsz bardziej pasuje Wam do makaronu, na przykład spaghetti, to wystarczy przełożyć go prosto z garnka. Gdyby był zbyt gęsty, można dolać wody z gotowania makaronu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

dziękuję za odwiedziny :)