czwartek, 23 stycznia 2014

Gofry z musem jagodowym. Gorąca czekolada.

Składniki:
szklanka mleka
szklanka mąki
50 ml oleju z pestek winogron (bezzapachowego)
łyżka cukru wanilinowego
1 jajko
pół łyżeczki proszku do pieczenia
łyżka cukru pudru
łyżka klarowanego masła
2 łyżki jagód
2 łyżki serka mascarpone
150 g śmietany kremówki
kubek mleka
łyżka miodu
łyżka kakao
szczypta cynamonu

Mleko, żółtko i olej połączyłam mikserem. Dodałam przesianą mąkę i proszek. Odstawiłam na pół godziny. Po tym czasie dodałam ubitą pianę z łyżką cukru. Przed pieczeniem gofrów, smarowałam gofrownicę pędzelkiem zanurzonym w  roztopionym maśle.
Podałam z musem jagodowym. Jagody sama robię w sezonie, ale robiłam też z jagodowego dżemu. Wystarczy, w obydwu opcjach, zmiksować 2 czubate łyżki. Ubitą śmietanę delikatnie połączyłam, z roztartym mikserem serkiem i zmiksowanymi jagodami, silikonową szpatułką. 
Do tego kubek gorącej czekolady.
W zimnym kubku mleka rozprowadziłam płaskę łyżkę kakao, dodałam szczyptę cynamonu, pasty waniliowej i czubatą łyżkę jasnego miodu. Całość zagotowałam i podałam z kleksem ubitej smietany posypanej cynamonem. Można też dodać kilka kostek gorzkiej, deserowej lub mlecznej czekolady. 

2 komentarze:

dziękuję za odwiedziny :)